Saturday, February 20, 2010

Untitle

Share

Awak

Umpama sebiji atom sebuah elemen
Tidak hydrogen,bukan helium dan tak sama sekali oxygen
Awak sebenarnya Aluminium....

Ke-amfoterik-kan awak,
Meyebabkan awak mudah berubah hati
Acid ataupun base.....
Mana satu yg awak pilih???

Saya cuma molekul air.....
Yang boleh menyebabkan awak berubah hati
Tapi apakah daya saya....
Hanya cohesion dan adhesion
Masih tidak membantu awak menetapkan hati........

Tapi setinggi mana pun activation energy awak.....
Saya masih memilih awak...
Awak sahaja yang saya pilih
Dulu, kini, dan selamanya......



notefrommiddlefinger: saya tu bukan aq ya..........tlg bg tajuk tuk sajak ni....

2 komen:

azam farhan said...

water pun amphoteric la kent~hahahaha~

Quantum Mechanic said...

ya...
tp aq nk tumpukan pada atom tu ja...
thnx azam